fredag den 26. december 2008

Farvelægning med Distressing Ink

Lige før jul fik jeg post fra Magnolia med de skønneste Alfer. Nu har jeg endelig fået tid til at male lidt.

Jeg vil forsøge at vise, hvordan jeg farvelægger med Distressing Ink.

Inden jeg kommer farve på, gør jeg området der skal farves vådt med en vandpensel. Det gør at farven næsten trækker sig ud af sig selv.

Her har jeg malet ansigtet og hænder med Tattered Rose, i ansigtet har jeg malet med Antique Linen ovenpå Tattered Rose.












Til bladene har jeg brugt Peeled Paint. Farverne har jeg blandet op med en hel del vand. Jeg maler ofte flere lag ovenpå hinanden, for at gøre farven mørkere.

















Her har jeg blandet lidt Vintage Photo i Peeled Paint, hvilket gør farven endnu mørkere. Har kun brugt farven helt ude i siderne. På den måde opstår der "højlys" midt på.

2 kommentarer:

Annika sagde ...

Hej Joan.

Tak for din vejledning, for det er altid rart at se og høre hvordan andre gør - vi har alle vores måde der virker bedst.

Kan huske fra Hjørring at du fortalte det med den anden farve til ansigtet :)

Gitte sagde ...

Hvor et det super flot farvelagt. Jeg har ikke prøvet at farvelægge med Distressing ink. Men det skal jeg da prøve en dag. Tak for vejledningen.
Jeg håber du har haft en dejlig jul.
Forsat rigtig god weekend.

Tak fordi du kikkede forbi :)

Antal besøgende: